Sporten voor beginners

Sporten voor beginners

Ik heb al heel wat mensen enthousiast gemaakt door mijn enthousiasme over sporten en hoe goed je je daardoor gaat voelen. Veel mensen zijn verrast dat ze zo veel energie krijgen van inspanning door sporten.

De voordelen voor jou en je gezondheid zijn dan ook talrijk:

  • Je wordt fitter en meer ontspannen.
  • Het vermindert stress en onrustige gevoelens.
  • Het geeft je meer energie.
  • Het is heerlijke quality me-time!
  • Het maakt je trots.
  • Je piekert minder en komt meer los van malende gedachten.
  • Je behoefte aan gezond eten wordt vanzelf gestimuleerd.
  • Je concentratie en creativiteit worden verbeterd.
  • Je slaapt beter.
  • Getrainde spieren verbruiken in rust meer energie, zodat je meer calorieën verbrandt. Door de hogere verbranding sla je ook minder vet op.
  • Je gewicht blijft meer in balans (en als het mee zit val je ook nog af).
  • Je spijsvertering verbetert.
  • Bloeddruk en het cholesterolgehalte dalen, zodat de kans op hart- en vaatziekten vermindert.
  • Je krijgt sterkere spieren en botten.
  • Je longinhoud neemt toe, zodat je dieper kunt ademhalen. Een diepere ademhaling zorgt weer voor meer ontspanning en vermindert stressgerelateerde klachten.
  • En last maar zeker niet least: de endorfinen zorgen voor een geluksgevoel.

Maar hoe begin je nou eigenlijk?  Hoe lang, hoe vaak en hoe intensief doe je dat? Als je op zoek bent naar deze antwoorden én meer: koop dan onderstaand boek Sporten voor beginners. Want wat een fijn boek is dit. Lees meer over gestrest stilzitten (en hoe slecht dit is), valkuilen en ergernissen, hartslagcoherentie, ademhaling en – last but not least – sporten als middel tegen psychische klachten.

Praktisch fijn boek wat veel inzicht kan geven. Ik zeg: kopen dit boek!

 

Schrijf een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd